The alphaport® Team

We provide our clients with a highly experienced and motivated team of consultants who do everything possible to ensure the success of the mandate. After all, the success of our clients is the yardstick for our own success. When selecting our employees, we set the highest standards for quality. Ultimately, the quality of our consulting services depends on the professional competence of our employees. Our philosophy is to select candidates with excellent track records and an enthusiasm for the capital markets, and to give these employees sufficient freedom. In this way, we have succeeded in forming a team of excellent specialists:

Manager Selection

Research and Selection

Manager Database & Quantitative Research

Investment Controlling

Asset Allocation

Assistance

Schritt 1

Kick Off Meeting & Marktansprache

  • Abstimmung des Mandatsprofils und des Zeitplans für die Suche.
Schritt 2

Screening & Ableitung der Long List

  • Globales Manageruniversum über alphaport® Managerdatenbank
  • Quantitatives Screening zur Ermittlung eines erweiterten Kandidatenkreises
  • Kompakte Beurteilung anhand von Strategiepräsentationen
  • Systematische Analyse der Track Records
    Abgleich mit dem spezifischen Mandatsprofil
Schritt 3

Ableitung der Short List

  • Dezidierte Quantanalysen
  • Auswertung eines Kurzfragebogens
  • Videokonferenz mit den Portfoliomanagern
  • Beurteilung der Kandidaten im Rahmen einer SWOT-Kurzanalyse
Schritt 4

Qualitative Due Diligence

  • Auswertung eines mandatsspezifischen umfassenden Fragebogens
  • Vor-Ort Besuche bei den Managern Inhaltlicher Austausch mit den relevanten Schlüsselpersonen
  • Ausführliche Analyse des Investmentprozesses
  • Systematische Bewertung der Manager mittels alphaport® Scoring-Modell
Schritt 5

Beauty Contest

  • Präsentation der Finalisten beim Kunden
  • Klärung abschließender Fragen und Gebührenverhandlung
  • Interaktiver Auswahlworkshop mit dem Kunden
  • Finalisierung des alphaport® Scoring-Modells
  • Ausführliche Projektdokumentation
Schritt 6

Laufende Begleitung

  • Zeitnahe Überwachung der Mandatsperformance
  • Systematische Überprüfung der qualitativen Aspekte
  • Klärung relevanter Veränderungen mit dem Asset Manager
  • Bei Bedarf Kundenansprache und Abstimmung
  • Gegebenenfalls Empfehlung eines Managerwechsels
Contact

Do you have any questions or would you like to make an appointment?

Please feel free to call or write us and we will get back to you in a timely manner.